Тульчинщина – це край хліборобів-трударів закоханих у пісню, це сучасний промислово-торговельний регіон, що прагне розвитку, це осередок творчої інтелігенції, відомої далеко за межами району, це священна земля наших далеких предків-слов’ян.

  • Звіт голови райдержадміністрації на сесії районної ради

    22 березня 2017 року в м. Тульчині відбулася 12 сесія Тульчинської районної ради 7 скликання, яку провів голова районної ради Олексій Авраменко. В якості запрошених на пленарному засіданні були присутні депутати обласної ради Микола Яськов і Андрій Мельник, ке ....

  • Проведено засідання районної робочої групи

    23 березня 2017 року під головуванням першого заступника голови райдержадміністрації Віталія Побережника проведено засідання районної робочої групи з питань забезпечення контролю за додержанням законодавства про працю та реалізації державної політики у сфері ....

  • Вище професійне училище №41 м.Тульчина − «Лідер професійно-технічної освіти України»

    За підтримки Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України 16-18 березня у Київському Палаці дітей та юнацтва відбулася Восьма Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти» та П’ята Міжнародна виставка ос ....

До уваги керівників підприємств, установ, організацій, голів об’єднаних територіальних громад району!

Управління соціального захисту населення інформує:
29 грудня 2016 року під головуванням Віце-прем’єр-міністра України Павла Розенка відбулася селекторна нарада щодо підвищення рівня мінімальної зарплати з 1 січня 2017 року.
 Пропонуємо Вашій увазі тези виступу на селекторній нараді Міністра соціальної політики України Андрія Реви:
«27 грудня 2016 року Президентом України підписано Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України».
Закон спрямований на підвищення мінімальних державних гарантій в оплаті праці, встановлення в країні дієвого контролю у сфері дотримання законодавства про працю та збільшення надходжень до страхових фондів та державного бюджету.
Зокрема, Законом приведено поняття мінімальної заробітної плати у відповідність до європейської практики та міжнародних норм:
- запроваджено нову методологію визначення мінімальної заробітної плати (як нижньої межі оплати праці, що гарантується державою);
- мінімальний посадовий оклад встановлюється у розмірі, не меншому від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року.
При обчисленні розміру заробітної плати працівника не враховуються доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.
У разі якщо працівник виконав місячну норму праці, а нарахована йому заробітна плата є нижчою від законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, роботодавець зобов’язаний провести доплату до її рівня, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.
Крім цього, мінімальна заробітна плата не буде застосовуватись як розрахункова величина при побудові схем посадових окладів, визначенні плати за надання адміністративних послуг, судового збору, суми податків тощо.
Законом також внесені зміни до законів України, в яких заробітна плата або посадові оклади визначаються на основі мінімальної заробітноїплати. Вони будуть визначатись у співвідношенні до прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня календарного року.
На підставі цих змін у законодавстві сформовано ключові фінансові показники Державного бюджету на 2017 рік.
Зокрема,
-  прожитковий мінімум для працездатних осіб установлено з 1 січня 2017 року - 1600 гривень, з 1 травня - 1684 гривні, з 1 грудня - 1762 гривні;
-  мінімальну заробітну плату у місячному розмірі: з 1 січня - 3200 гривень; у погодинному розмірі: з 1 січня - 19,34 гривні.
З метою реалізації зазначених Законів,  Урядом прийнято рішення, спрямовані на підвищення рівня оплати праці працівників окремих галузей бюджетної сфери.
По-перше, це постанова Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери», яка схвалена  28 грудня 2016 року.
У Постанові зазначено, що з 1 січня 2017 року посадові оклади (тарифні ставки) розраховуються виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду, визначеного у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня календарного року.  У 2017 році цей розмір становить 1600 гривень.
Водночас керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери з метою недопущення «зрівнялівки» в розмірах заробітної плати доручається забезпечити в межах фонду оплати праці диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної заробітної плати, за рахунок встановлення доплат, надбавок, премій, залежно від складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його праці.
За інформацією Мінфіну при розрахунках фонду оплати праці враховано 36 відсотків на стимулюючі виплати.
По-друге, Уряд прийняв рішення щодо підвищення рівня оплати праці педагогічних працівників, в тому числі вчителів загальноосвітніх навчальних закладів (постанова від 14.12.2016 № 974).
Це ще один крок до підвищення престижності їх роботи. Згідно з прийнятим рішенням  з 1 січня 2017 року  посадові оклади (ставки заробітної плати) педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів підвищуватимуться на 2 тарифні розряди.
Наприклад: посадовий оклад вчителя без категорії, який з 01 грудня 2016 визначається за 8 тар. розрядом ЄТС і становить - 2189 грн,, з 01 січня 2017 буде визначатись за 10 тар. розрядом ЄТС і становитиме 2912 грн (зростання на 33 % або на 723 грн); посадовий оклад вчителя вищої категорії, який з 01 грудня 2016 визначається за 12 тар. розрядом ЄТС і становить - 2830 грн„ з 01 січня 2017 визначатиметься за 14 тар. розрядом ЄТС і становитиме 3872 грн (зростання на 38% або на 1042 грн).
Збільшення посадових окладів педагогічних працівників всіх інших закладів та установ освіти, які фінансуються за рахунок державного та місцевих бюджетів, відбуватиметься з 1 вересня 2017 року.
При цьому органам місцевого самоврядування надане право приймати власне рішення про таке зростання тарифних розрядів педагогічних працівників закладів та установ освіти, що фінансуються за рахунок місцевих бюджетів, до 1 вересня 2017 року.
З метою посилення державного контролю у сфері зайнятості та оплати праці внесено зміни до статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні ”, якими делеговано виконавчим органам міських рад міст обласного значення та об’єднаним територіальним громадам здійснення на відповідних територіях повноважень Державної служби України з питань праці у сфері державного контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
З огляду на зазначене Мінсоцполітики спільно з Держпраці розробило відповідний проект постанови Кабінету Міністрів України, яким буде затверджено новий порядок здійснення такого контролю інспекторами праці, який буде єдиний для працівників Держпраці та відповідальних працівників виконавчих органів місцевого самоврядування, на яких буде покладено функції контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
Це рішення має на меті створити нову систему контролю із залученням органів місцевого самоврядування, які мають велику зацікавленість у легалізації зайнятості на території територіальних громад на збільшенні надходжень до місцевих бюджетів.
Необхідно зауважити, що делегування цих функцій не означає, що держава перестає відповідати за повноту їх реалізації. На Державну службу України з питань праці покладаються функції координації роботи та методичного керівництва інспекторів з праці.
Планується також внести відповідні зміни до Положення про Державну службу України з питань праці та Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення.
Варто нагадати, що законодавством передбачено, що фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) тягне за собою накладення штрафу до 17 000 грн, а за повторне порушення передбачається накладення штрафу у розмірі до 34 000 гривень.
Крім адміністративної відповідальності посадових осіб статтею 265 КЗпП передбачена також фінансова відповідальність роботодавця за аналогічні порушення у розмірі 30 мінімальних заробітних плат, а за недопуск інспектора до проведення перевірки з цих питань 100 мінімальних заробітних плат, що становить 96 000 та 320 000 грн відповідно.
Крім цього, слід зазначити що прийнятим 6 грудня 2016 року  Закономна органи Пенсійного фонду прокладено повноваження здійснення моніторингу за сплатою єдиного соціального внеску, оскільки, на жаль, мають місце численні порушення у сфері дотримання законодавства про оплату праці, зокрема виплати заробітної плати у розмірі, меншому за мінімальний.
Органи Пенсійного фонду повинні будуть аналізувати цю інформацію та передавати органам, що здійснюють на відповідній території функції контролю зазначену інформацію для здійснення перевірки згідно з законодавством.
Вагому роль в координації роботи на місцевому рівні з реалізації заходів легалізації трудових відносин і оплати праці, звичайно відіграють органи Державної фіскальної служби.
Разом з органами Пенсійного фонду вони мають забезпечити роботу з страхувальниками щодо дотримання порядку формування та подання відомостей до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Ефективне виявлення територіальними органами центральних органів виконавчої влади та органами місцевого самоврядування порушень у сфері делегованих повноважень та притягнення винних осіб до відповідальності, не лише дозволить забезпечити дотримання трудових прав громадян, зменшення дефіциту Пенсійного фонду, але й сприятиме наповненню місцевих бюджетів.