Інформація для пенсіонерів Донецької та Луганської областей
Дата: 11.08.2016 08:11
Кількість переглядів: 328
В окремих районах Донецької та Луганської областей, які тимчасово не контролюються українською владою, органи Пенсійного фонду не здійснюють свою діяльність.
При цьому пенсії призначаються, виплачуються територіальними органами Пенсійного фонду України за місцем фактичного проживання / перебування внутрішньо переміщених осіб на підконтрольних українській владі територіях.
Отже, у разі переселення в інший регіон України:
-
для продовження виплати пенсії після переїзду необхідно звернутись в управління Пенсійного фонду України , де пенсіонер зареєстрований та фактично перебуває (проживає).
-
надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, видану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 р. № 509. Довідка видається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення;
-
до заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорт, пенсійне посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності) та заява про перерахування пенсії на рахунок в АТ «Ощадбанк»:
-
Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам;
-
Порядок здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування. Пенсійний фонд призначає (відновлює) виплату пенсій на підставі рішення комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Щодо здійснення виплати пенсії відповідно до змін, які внесено до постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 р. № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам»:
Починаючи з 1 липня 2016 р. соціальні виплати, що призначені внутрішньо переміщеним особам, здійснюються через рахунки та мережу установ і пристроїв Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України».
Для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення їх соціальними виплатами здійснюється емісія платіжних карток із зазначенням на них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Для одержувачів пенсій така картка одночасно є пенсійним посвідченням.
Внутрішньо переміщеним особам, які отримують пенсії через підприємства поштового зв'язку або установи інших банків, необхідно відкрити рахунок для виплати пенсії в АТ «Ощадбанк» та надати до Пенсійного фонду, де вони знаходяться на обліку, заяву про зарахування пенсії на цей рахунок.
Таку заяву можна залишити у банку, працівники якого передадуть її до Пенсійного фонду.
Для отримання платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням, внутрішньо переміщеній особі потрібно звернутись до Пенсійного фонду, де вона знаходиться на обліку, та надати пакет таких документів:
-
паспорт;
-
довідку про реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (не подається громадянами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контрольний орган і мають відмітку в паспорті);
-
довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
-
фотокартку.
Видача платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням, здійснюється установою АТ «Ощадбанк», зазначеною пенсіонером у заяві.
Куди необхідно звертатися пенсіонерам, які переселилися з Донецької та Луганської областей до інших регіонів України, для продовження виплати пенсії за місцем фактичного перебування (проживання) та які для цього документи потрібно надати?
Перше, що слід зробити, — стати на облік як внутрішньо переміщена особа. Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи переселенець або його законний представник заповнює заяву, згоду на обробку, використання, зберігання його персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
Разом із заявою особа пред'являє:
-
документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, або свідоцтво про народження дитини;
-
за наявності — документ, що підтверджує факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв'язку з обставинами, (документ, що підтверджує громадянство України, посвідчує особу чи її спеціальний статус, із відміткою про реєстрацію місця проживанні), військовий квиток із відомостями щодо проходження військової служби, трудова книжка із записами про здійснення трудової діяльності, документ, що підтверджує право власності на рухоме або нерухоме майно, довідка з місця навчання, документ про освіту тощо).
Якщо заяву подає законний представник внутрішньо переміщеної особи, додатково слід пред'явити:
-
документ, що посвідчує особу законного представника та підтверджує громадянство України;
-
документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).
По-друге, після отримання довідки для продовження виплати пенсії за новим місцем проживання потрібно звернутися в управління Пенсійного фонду , де пенсіонер зареєстрований як внутрішньо переміщена особа та фактично перебуває (проживає), та надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорт, пенсійне посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності) та заява про перерахування пенсії на рахунок в АТ «Ощадбанк».
Пенсійний фонд складає та направляє до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, списки осіб, які звернулися за призначенням (відновленням) пенсій, для розгляду на Комісіях з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
На підставі рішення Комісії управління Пенсійного фонду призначає (відновлює) пенсію.
Якщо пенсіонер з 2014 року отримував пенсію на підконтрольній території, чи потрібно йому надати в управління Пенсійного фонду довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи?
Такому пенсіонеру пенсію виплачували до 01.02.2015 р. без надання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Для поновлення виплати пенсії, припиненої з 01.02.2015 р. у зв'язку з відсутністю реєстрації як внутрішньо переміщеної особи, пенсіонер має обов'язково звернутись в територіальний орган соціального захисту населення та отримати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 р. № 509.
Чи можливе переведення виплати пенсії на підконтрольну територію за зверненням родичів пенсіонера або за довіреністю?
Ні, заяву про запит пенсійної справи за новим місцем проживання пенсіонер подає особисто до Пенсійного фонду, за новим місцем проживання (реєстрації).
Це передбачено п. 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 р. № 22-1.
Який порядок виплати допомоги на поховання пенсіонерів, які перебували на обліку в управліннях Пенсійного фонду України на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції?
Якщо померлий пенсіонер на час смерті не перебував на обліку в управлінні Пенсійного фонду України на підконтрольній території, виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого здійснює управління Пенсійного фонду України на території, контрольованій українською владою, в яке звернулись особи, які мають право на отримання таких виплат відповідно до законодавства.
Крім заяви про виплату допомоги на поховання потрібно надати витяг із Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть, виданий територіальним органом Міністерства юстиції України в порядку, визначеному чинним законодавством щодо здійснення державної реєстрації смерті, а також документи, що підтверджують статус заявник
Як здійснюється виплата пенсій після прийняття рішення про їх відновлення або призначення?
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 р. № 615 уповноваженим банком, що здійснює виплату пенсій, призначених внутрішньо переміщеним особам, є АТ «Ощадбанк». Виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам здійснюється шляхом зарахування коштів на платіжну картку Ощадбанку, що видається пенсіонеру за умови надання ним відповідного пакета документів, зокрема тих, що підтверджують особу та її статус, у відділення Ощадбанку за місцем реєстрації.
Внутрішньо переміщеним особам, які отримують пенсії через підприємства поштового зв'язку або установи інших банків, потрібно відкрити рахунок для виплати пенсії в АТ «Ощадбанк» та надати в орган Пенсійного фонду, де вони перебувають на обліку, заяву про зарахування пенсії на цей рахунок.
Таку заяву можна залишити в банку, працівники якого передадуть її в орган Фонду.
Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.03.2016 р. № 167 для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення виплати їм соціальних виплат здійснюється емісія платіжних карток із зазначенням на них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Для одержувачів пенсій така картка одночасно є пенсійним посвідченням.
Для оформлення платіжної картки, яка є пенсійним посвідченням, внутрішньо переміщеній особі слід звернутись в управління Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку із документами, що посвідчують особу, довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, фотокарткою та засвідчити в органі Фонду відповідну заяву.