ТУЛЬЧИНСЬКА РАЙОННА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ
Вінницька область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу і деякі законодавчі акти України про забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" опубліковано в номері парламентській газеті "Голос

Дата: 20.01.2016 09:28
Кількість переглядів: 363

Фото без опису

Документ, зокрема, встановлює з 2016 року єдину ставку єдиного соціального внеску (ЄСВ) 22% і скасовує 3,6% ЄСВ, що утримується із зарплати працівників.
Одночасно підвищується максимальна величина бази нарахування ЄСВ з 17 до 25 мінімальних місячних заробітних плат (близько 34,45 тисяч грн).
В частині податку на доходи фізичних осіб встановлюється єдина базова ставка у розмірі 18% замість двох діючих ставок 15% та 20% ,для дивідендів з джерела в Україні залишається ставка в розмірі 5%, для доходів із-за кордону – 18%, для оподаткування великих пенсій – 15%. ПСП залишається на рівні попереднього року (в %відношені)- 689грн
В частині спрощеної системи оподаткування закон містить норму про зменшення для платників ІІІ групи річного обсягу доходу до 20 млн грн до 5 млн грн із збільшенням ставок з 2% до 3% – для платників ПДВ і з 4% до 5% – для неплатників ПДВ.
Крім того, підвищуються у 1,8 рази ставки єдиного податку для IV групи платників (сільгосппідприємств), а коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки землі для визначення бази оподаткування для платників єдиного податку ІV групи встановлено на рівні 120%.
У частині податку на прибуток підприємств, закон містить скасування сплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток, введення квартального звітного періоду з податку на прибуток для підприємств, у яких річний дохід від будь-якої діяльності перевищує 20 млн грн.
Незважаючи на дискусію в парламентському залі, в тексті збережено окремі пільги для учасників майбутньої фінансової реструктуризації боргів, хоча відповідні закони ще не ухвалені.
Ставки акцизного податку на 2016 рік на спирт, алкогольні напої (крім натурального вина) підвищуються на 50%, на пиво і ігристе вино – на 100%, специфічна ставка акцизного збору та мінімальне акцизне податкове зобов'язання для тютюнових виробів збільшується на 40% без підвищення адвалорної ставки, акциз на паливо – на 13%.
Щодо податку на нерухоме майно збільшено граничну ставку податку з 2% до 3% розміру мінімальної заробітної плати за 1 кв. метр загальної площі житлової та нежитлової нерухомості (41,34 грн), а також встановлено додаткову ставку податку в розмірі 25 тисяч грн для квартир площею понад 300 кв. м і будинків площею понад 500 кв. м.
Також в рамках індексації підвищується рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України на половину прогнозного індексу інфляції – 13,35%, екологічний податок – на весь прогнозний індекс – 26,7%, рентна плата за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, а також плата за спеціальне користування водою і лісовими ресурсами на прогнозний індекс цін виробників - 26,5%.
У зв’язку із внесенням змін до ПКУ Законом №909 податківці у листі від 05.01.2016 р. №203/7/99-99-19-03-02-17 роз'яснили, що позитивна різниця між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена по окремих видах сільськогосподарських операцій, перераховується до держбюджету та на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств у різних частках залежно від виду продукції:
- по операціях із с/г товарами/послугами, крім операцій із зерновими та технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва (далі – інша сільськогосподарська продукція):
  • до держбюджету - у розмірі 50%;
  • на спеціальні рахунки, відкриті сільгосппідприємствами – суб’єктами спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, - у розмірі 50 %;
- по операціях із зерновими та технічними культурами підлягає перерахуванню:
  • до держбюджету - 85 %;
  • на спеціальні рахунки -15 %;
- по операціях із продукцією тваринництва підлягає перерахуванню:
  • до держбюджету - 20%;
  • на спеціальні рахунки - 80%.
Для забезпечення розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спеціальні рахунки, сільськогосподарським підприємствам, які станом на 01.01.2016 зареєстровані суб’єктами спеціального режиму оподаткування, відкриваються три додаткові електронні рахунки для кожного з виділених видів операцій. Такі рахунки відкриваються на доповнення до вже відкритих рахунків, на які перераховуються кошти для розрахунків з бюджетом (3751) та для перерахування коштів на спеціальні рахунки (3752).
Для реєстрації податкових накладних, складених починаючи з 01.01.2016, в ЄРПН та для сплати сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки при здійсненні, починаючи з 1 січня 2016 року, операцій з постачання c/г продукції сільськогосподарські товаровиробники повинні забезпечити перерахування необхідних коштів на додаткові електронні рахунки, відкриті для здійснення відповідного виду операцій.
При визначенні рахунку, на який необхідно здійснювати перерахування коштів, слід враховувати, що:
  • зернові культури – зернові культури товарних позицій 1001 – 1008 згідно з УКТ ЗЕД;
  • технічні культури – технічні культури товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД;
  • продукція тваринництва – продукція товарних позицій 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД.
Встановлений ПКУ порядок перерахування коштів на електронні рахунки та з електронних рахунків на спеціальні рахунки та до державного бюджету застосовується до операцій з постачання сільськогосподарської продукції, що здійснюються починаючи з 1 січня 2016 року включно.
Кошти, необхідні для забезпечення реєстрації складених в 2015 році податкових накладних, які реєструються в ЄРПН після 1 січня 2016 року, перераховуються на додаткові електронні рахунки (3752), які були відкриті сільськогосподарським товаровиробникам у 2015 році. Якщо за результатами останнього звітного періоду 2015 року в звітності з ПДВ (0121 – 0123) визначено суми для перерахування на спеціальний рахунок, і такі суми не було перераховано на додатковий електронний рахунок, або було перераховано не в достатньому розмірі, суми податку, необхідні для перерахування на спеціальний рахунок за результатами подання звітності, також перераховуються на додаткові електронні рахунки (3752), відкриті сільськогосподарським товаровиробникам у 2015 році.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь