Зареєструвати власний бізнес в усіх органах віднині можна усього за 1 добу
Дата: 12.10.2015 10:20
Кількість переглядів: 423
Підприємницьку діяльність в Україні можна буде зареєструвати за одну добу без необхідності ходити по різних інстанціях. Відповідний спільний наказ підписали Міністерство юстиції, Пенсійний фонд і Державна служба статистики. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк на засіданні Кабінету Міністрів.
Він зазначив: зараз в Міністерстві юстиції реєстрація підприємницької діяльності здійснюється буквально за одну добу, але проблема залишалася в Державній службі статистики, Пенсійному фонді і Державній фіскальній службі.
«Міністерство юстиції вже підписало спільний наказ із Пенсійним фондом і з Державною службою статистики щодо того, що реєстрація підприємців в цих органах тепер буде так само здійснюватися за один день. Нарешті ми дійдемо до того, що за один день можна провести реєстрацію підприємств у всіх органах державної влади», - сказав Арсеній Яценюк.
Водночас він дав доручення невідкладно підписати наказ між Мін’юстом і Міністерством фінансів «щодо запровадження такої ж системи реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності, яку Міністерство юстиції запровадило з Мінсоцполітики і з Державною службою статистики - Міністерством економіки».
«Державна фіскальна служба поки що пасе задніх в цьому питанні, адже до десяти днів треба було ногами протоптувати коридори ДФС, щоб зареєструвати бізнес», - зазначив глава Уряду.
Він підкреслив, що Міністерство юстиції України – один із флагманів проведення реформ із дерегуляції, переходу на електронні сервіси.
«Те, що зроблено за останніх 18 місяців Міністерством юстиції по дерегуляції, по відкриттю всіх баз даних і по спрощенню для підприємців і громадян отримання довідок, дозволів, будь-якої інформації всіх видів державного реєстру, - заслуговує на повагу», - сказав Арсеній Яценюк.
Міністр юстиції Павло Петренко зауважив: раніше після реєстрації в Міністерстві юстиції протягом 2 днів нову компанію мали б зареєструвати в Пенсійному фонді, органах статистики і податковій. Насправді ж ці 2 дні перетворювалися на тижні.
«Це було пов’язано з тим, що не було автоматизованого електронного обміну інформацією між нашим реєстром і відповідними базами даних цих органів. Сьогодні набули чинності спільні накази, які забезпечують такий обмін», - повідомив Павло Петренко.
За його словами, підприємцю віднині достатньо зареєструвати свій бізнес в Міністерстві юстиції. Інформація про нове підприємство в режимі онлайн кожні 2 години завантажується в системи Пенсійного фонду і Держстатистики. Ці органи протягом ще двох годин мають взяти на облік підприємця і внести інформацію про це до бізнесреєстру.
«Зранку ви зареєструвалися, а до кінця дня ви вже отримуєте витяг з реєстру про те, що ви вже стоїте на обліку в Пенсійному фонді, в органах статистики і у податковій. Це та реальна дерегуляція, яка спрощує життя українцям», - наголосив очільник Мін’юсту.
Павло Петренко також висловив сподівання, аналогічний документ вже завтра буде підписано з Міністерством фінансів і до існуючої системи обміну інформації долучиться Державна фіскальна служба.
Він також поінформував Уряд про інші онлайн-сервіси, які запроваджує Мін’юст. Зокрема він зазначив, що нині через Інтернет можна отримати інформацію з Реєстру актів цивільного шлюбу, подати заявку на реєстрацію новонародженого, реєстрацію шлюбу, зміну прізвища тощо.
«Ви можете без необхідності контакту з чиновником РАЦСу зайти на сайт Мін’юсту відправити відскановані документи і свою заявку на укладення шлюбу, вибрати дату і приміщення. Система без хабара вас реєструє і вам залишиться лише прийти на урочисту подію», - сказав очільник Мін’юсту.
Він також розповів про пілотний проект у 10 обласних центрах, де співробітники органів юстиції проводять реєстрацію малюків безпосередньо в пологових будинках.
Окрім того, Міністр юстиції наголосив, що нині запроваджуються ініціативи, які ще рік тому вважалися фантастикою. Минулого тижня Уряд прийняв постанову, якою запровадив систему ідентифікації громадян за допомогою платіжних карток – BankID. Нині НБУ власним рішенням має реалізувати механізм такої ідентифікації.
«У нас є всі реальні шанси до кінця року більшість адмінпослуг, які залишаться на рівні міністерств, перевести в онлайн режим, а інші передати місцевим органам влади», - зазначив він.
Очільник Мін’юсту також розповів про запроваджену від учора систему пошуку майна за ім’ям та прізвищем.
«Ми побачили величезний інтерес українців до цього реєстру. Протягом дня кілька десятків тисяч українців зайшли на сайт для отримання інформації про нерухоме майно. Нині сайт працює все ще в тестовому режимі. Але вже за кілька днів ми остаточно налаштуємо систему і запустимо її повноцінно. Це максимальна прозорість державних службовців і влади перед громадою. Це доступ до того майна, яке могло бути набуте посадовцями в незаконний спосіб. Тому прошу всіх українців максимально користатися цим інструментом контролю державних службовців», - резюмував Павло Петренко.