ТУЛЬЧИНСЬКА РАЙОННА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ
Вінницька область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Нововведення в наданні медичної допомоги в умовах карантину та реформування галузі охорони здоров’я

Дата: 24.06.2020 12:35
Кількість переглядів: 365

З 1 квітня 2020 року стартувала перша в Україні Програма медичних гарантій - перелік медичних послуг, які держава гарантує пацієнту. 

Практично всі комунальні медичні заклади (районні, міські, обласні лікарні) країни розпочали роботу в нових умовах даного етапу медичної реформи та отримують фінансування за укладеними договорами з Національною Службою здоров’я України. Тульчинська центральна районна лікарня успішно пройшла даний етап реформування.  Цьому передувало виконання закладом ряду вимог: набуття статусу комунального некомерційного підприємства, ліцензування, комп’ютеризація закладу з підключенням до медичної інформаційної системи (МІС) та навчання медичних працівників щодо роботи з МІС, реорганізаційні зміни в структурі ЦРЛ, покращення ресурсного, кадрового і матеріально-технічного оснащення закладу.

 За результатами проведеної роботи, в березні поточного року КНП «Тульчинська ЦРЛ» Тульчинської районної ради укладено угоди за 10 пакетами послуг Програми медичних гарантій, до яких увійшли:

хірургічні операції дорослим та дітям в стаціонарних умовах;

стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій;

медична допомога при пологах;

амбулаторна вторинна (спеціалізована) та третинна (високоспеціалізована) медична допомога дорослим та дітям, включаючи медичну реабілітацію та стоматологічну допомогу;

гістероскопія (діагностична / з ендоскопічною маніпуляцією);

езофагогастродуоденоскопія (діагностична/з ендоскопічноюманіпуляцією);

колоноскопія (діагностична / з ендоскопічною маніпуляцією);

бронхоскопія (діагностична / з ендоскопічною маніпуляцією);

діагностика, лікування та супровід осіб із вірусом імунодефіциту людини;

стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям.

Що змінилось для пацієнтів у 2020 році? 

Пацієнти мають можливість отримати інформацію, які безоплатні медичні послуги в рамках програми медичних гарантій їм нададуть в медичному закладі.

Діють зрозумілі та прозорі правила отримання медичних послуг за програмою медичних гарантій. 

Екстрена медична допомога. На екстрений випадок завжди приїздить швидка, пацієнт отримує допомогу. Національна служба здоров’я України (НСЗУ) оплачує екстрену медичну допомогу і госпіталізацію, коли вона необхідна. Екстрена допомога надається незалежно від того, чи є у вас декларація з сімейним лікарем, терапевтом чи педіатром.

Планова медична допомога. Ключ до отримання планової медичної допомоги — декларація з сімейним лікарем, терапевтом чи педіатром (для дітей). Якщо у вас є декларація, це означає, що НСЗУ бачить Вас у електронній системі і оплатить необхідні Вам медичні послуги, які входять до програми медичних гарантій. 

Щоб отримати планову медичну послугу в Тульчинській ЦРЛ, гарантовано оплачену НСЗУ, необхідно: мати електронне направлення від свого сімейного лікаря, терапевта, педіатра для консультації  вузькопрофільним спеціалістом поліклінічного відділення ЦРЛ.

За нових вимог, послуги спеціалізованої (вторинної) медичної допомоги за програмою медичних гарантій, які надає ЦРЛ, можна отримати безоплатно тільки за електронним направленням лікаря первинної мережі – сімейного лікаря, або лікуючого лікаря. Але є виключення. Без направлення спеціалізовану медичну допомогу відповідно до медичних показів можна буде отримати безоплатно пацієнтам, які звернулися за невідкладною медичною допомогою до акушера-гінеколога, стоматолога, педіатра, психіатра, нарколога. Також без направлення безоплатно надається медична допомога у  невідкладних станах. 

В перспективі, відсутність електронного направлення у пацієнта призведе до необхідності проведення оплати закладу за надану медичну послугу самостійно, тобто за власний рахунок. 

Обирати за власним бажанням лікаря та навіть медичний заклад. Важливо знати, що  НСЗУ покриває оплатою певний перелік послуг у медичному закладі, але не усі! 

Прийти до закладу і отримати медичну послугу. Хворим та пацієнтам, які звертаються  на прийом до лікарів поліклінічного відділення, яким показано стаціонарне лікування і  госпіталізація до відділень ЦРЛ, необхідно мати при собі документ, який посвідчує особу, електронне направлення  від свого сімейного лікаря, терапевта, педіатра або вузькопрофільного спеціаліста.

Сучасна функціональна електронна система охорони здоров’я є невід'ємною частиною трансформації української медицини. Інформація про  пацієнта зберігається в захищеній центральній базі даних, а не на паперових картках. До загальних даних пацієнта, таких як група крові, вакцинації, алергічні реакції, мають доступ усі лікарі. До конкретного епізоду лікування - лише лікар, який веде цей випадок захворювання.

Що змінилось для медичних працівників?

Медичні заклади всіх рівнів медичної допомоги у 2020 році перейшли на нову модель фінансування та уклали договір з Національною службою здоров’я України.  

Медичні послуги, в рамках програми медичних гарантій, оплачуються Національною службою здоров’я України за прямими договорами із закладами охорони здоров’я. 

Медичні заклади розпочали працювати за Господарським кодексом України. Це означає, що лікарні більше не працюватимуть як бюджетники, а вже набули статусу неприбуткових підприємств та  зможуть самостійно розпоряджатися своїми коштами, складати фінансовий план, планувати закупівлю обладнання та проводити ремонтні роботи,  вільно формувати зарплату медичних працівників. 

Проте сучасні виклики, такі як епідемія коронавірусу (гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2) внесла певні корективи в діяльність закладу.  У період епідемії пацієнти, які знаходяться у групі ризику, на жаль, стали ще більш вразливими. Тому ми повинні дбати про тих, хто потребує нашої підтримки та допомоги у ці нелегкі часи. Додатково, Тульчинською ЦРЛ було укладено угоду на 11-й пакет послуг Програми медичних гарантій «Стаціонарна медична допомога пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, яка надавалась окремими закладами охорони здоров’я протягом квітня 2020 року».

Але, враховуючи темпи поширення захворювання та керуючись директивними документами керівництва Держави, Міністерства охорони здоров’я України, обласної та районної державних адміністрацій, рішеннями державної, обласної та районної комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, станом на даний час, фахівці ЦРЛ працюють в умовах певних карантинних обмежень. Це стосується безпосередньо надання медичними працівниками закладу стаціонарної і амбулаторно-поліклінічної допомоги хворим та пацієнтам.  Поряд з тим, після значних карантинних обмежень поступово відновлюється стаціонарне консервативне та оперативне лікування планових хворих, проведення профілактичних медичних оглядів певних категорій працівників, надання амбулаторно-поліклінічної допомоги та заходи з медичної реабілітації хворих.

Важливим напрямом роботи ЦРЛ в умовах адаптивного карантину є діяльність поліклінічного відділення, яке на даний час являється координуючим та ключовим структурним підрозділом закладу, адже надає консультативну допомогу пацієнтам вузькопрофільними фахівцями наступних спеціальностей: ендокринолог, пульмонолог, нарколог, психіатр, гастроентеролог, інфекціоніст, отоларинголог, акушер-гінеколог, офтальмолог, онколог, психолог, кардіолог,  невропатолог, уролог, ортопед-травматолог, хірург, дитячий хірург, терапевт.

Враховуючи особливості  роботи в умовах адаптивного карантину, відвідування поліклінічного відділення пацієнтами закладу проводиться за наступних умов:

  1. Дотримання соціальної дистанції між пацієнтами, та між пацієнтами і медичними працівниками 1,5-2,0 м.
  2. Доступ до поліклінічного відділення пацієнтам здійснюється виключно з застосуванням засобів індивідуального захисту (маски, рукавички).
  3. Проведення температурного контролю пацієнтів при зверненні в межах реєстратури.
  4. Мінімізація кількості людей в чергах на прийом до вузькопрофільних  спеціалістів.
  5. Наявність направлення  сімейного лікаря (електронне, паперове а також за умов самозвернення у випадку невідкладних станів).
  6. Пацієнтам, направленим в поліклінічне відділення на прийом до спеціаліста, слід мати при собі документ, який посвідчує особу.

Шановні відвідувачі! Адміністрація лікарні звертається до вас з проханням віднестися з розумінням до тимчасових незручностей, адже дані обмеження мають на меті збереження вашого здоров’я в умовах епідемії.

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь