Визначення та опис корупційних ризиків за результатами ідентифікації
Додаток 1
до Звіту за результатами оцінювання корупційних ризиків у діяльності Тульчинської районної військової адміністрації
ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОПИС
корупційних ризиків за результатами ідентифікації
№ |
Проаналізовані функції, процеси районної військової адміністрації |
Корупційний ризик |
Зміст корупційного ризику |
Джерело(а) корупційного ризику |
Існуючі заходи контролю |
|
1 |
Управління інформацією. Організація роботи зі зверненнями громадян |
Можливість працівника задовольнити свій приватний інтерес унаслідок відмови в реалізації права громадянина на звернення |
Існує можливість посадових осіб апарату та структурних підрозділів Тульчинської районної військової адміністрації задовольнити свій приватний інтерес унаслідок відмови в реалізації права громадянина на звернення (відмови в прийнятті та розгляді) |
1. Недоброчесність працівника. 2. Наявність у колі спілкування працівника осіб, які зацікавлені у відмові в прийнятті та розгляді звернення |
1. Оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян |
|
2 |
Управління персоналом. Призначення на посади державної служби в період дії воєнного стану без проведення конкурсного добору |
Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами під час призначення працівників на посади державної служби на підставі та в порядку, передбаченому ч. 5, 7 ст. 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану” |
У зв’язку з введенням воєнного стану та призупиненням проведення конкурсів на зайняття посад державної служби, призначення працівників здійснюється на підставі та в порядку, передбаченому ч. 5, 7 ст. 10 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, тому існує можливість отримання неправомірної вигоди під час призначення вищевказаної категорії працівників |
Приватний інтерес посадових осіб, що беруть участь у процедурі призначення |
1. Призначення на посаду державної служби відбувається на підставі наданих документів особи, що підтверджують наявність у неї громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад. |
|
3 |
Управління документообігом. Облік, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію |
Можливість отримання неправомірної вигоди за розголошення інформації, що міститься в документах, призначених для службового користування |
Існує можливість отримання неправомірної вигоди працівником, якому доручено опрацювання документа, що містить службову інформацію, за розголошення такої інформації юридичним особам або громадським об'єднанням, або іншим стороннім особам |
1. Недоброчесність працівника, якому доручено опрацювання документа, що містить службову інформацію. |
1. Єдині вимоги до ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації визначені постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року №736 "Про затвердження Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію" та положення про експертну комісію апарату районної військової адміністрації 2. Ознайомлення під підпис працівників апарату та структурних підрозділів, а також членів постійних або тимчасових консультативних та інших допоміжних органів районної військової адміністрації, яким доручено опрацювання документів, що містять службову інформацію, з вимогами постанови КМУ.. |
|
4 |
Запобігання та виявлення корупції. Організація та здійснення заходів із запобігання та виявлення корупції |
Можливість включення корупціогенних факторів до проєктів розпорядчих актів районної військової адміністрації для задоволення посадовою особою приватного інтересу |
Існує можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами шляхом включення корупціогенних факторів до проєктів розпорядчих актів районної військової адміністрації, які самостійно або у поєднанні з іншими нормами можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень або порушень, пов'язаних з корупцією |
1. Недоброчесність особи, яка зацікавлена у включенні корупціогеного фактора до проектів розпорядчих актів. |
Безпосереднє візування уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції районної військової адміністрації проектів розпорядчих актів на предмет відповідності антикорупційному законодавству. |
|
5 |
Запобігання та виявлення корупції. Здійснення повноважень у сфері захисту викривачів |
Можливість розголошення інформації про особу викривача, його близьких осіб під час процедури прийняття, розгляду та перевірки повідомлень про корупцію |
Існує можливість порушення права викривача на конфіденційність через розкриття інформації про його особу, його близьких осіб та інших даних, які можуть ідентифікувати його, його близьких осіб, третім особам, які не залучаються до прийняття, розгляду та перевірки повідомлених ним фактів, а також особам, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені ним факти |
1. Особиста зацікавленість посадових осіб у розкритті інформації про викривача з метою застосування до нього негативних заходів впливу. 2. Упереджене ставлення посадових осіб до діяльності викривачів. |
1. Ознайомлення новопризначених працівників про відповідальність за розголошення інформації про викривача. 2. Проведення навчальних заходів з питань правового статусу, прав та гарантій захисту викривача.
|
|
6 |
Запобігання та протидія корупції |
Неподання чи несвоєчасне подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави |
Наявність фактів неподання чи несвоєчасного подання декларацій суб’єктами декларування районної військової адміністрації та її структурних підрозділів |
Особиста недбалість, незнання законодавства, релігійні переконання |
1.Проведення навчальних заходів з питань "Декларування". |
|
7 |
Забезпечення викривачами умов для здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" |
Ймовіпність неотримання повідомлень про корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення через пасивність потенційних викривачів у зв’язку з відсутністю механізму заохочення та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень |
Відсутність правової основи формування та функціонування механізму заохочення та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, відсутність умов/чинників до формування поваги до викривачів як сталої норми та частини корпоративної культури |
Необізнаність викривачів щодо методів заохочення та формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, відсутність визначеного механізму такого заохочення та формування культури |
Закон України "Про запобігання корупції" |
|
8 |
Проведення закупівель |
Можливість фаворитизму при |
Існує ймовірність змови посадових осіб (уповноважених осіб із закупівель) та потенційних ĸонтрагентів для обрання їх постачальниĸами товарів, робіт та/або послуг при уĸладені прямих договорів |
1. Наявність приватного інтересу посадових осіб (уповноважених осіб із закупівель) районної військової адміністрації. |
1. Підвищення кваліфікації уповноважених осіб з питань організації та проведення закупівель. |
|
9 |
Управління фінансами. Планування та використання фінансових ресурсів бюджету |
Можливість задовольнити приватний інтерес в процесі управління бюджетними коштами через порушення бюджетного законодавства при плануванні та використанні фінансових ресурсів бюджету |
Існує можливість посадовими особами головних розпорядників коштів бюджету - структурними підрозділами районної військової адміністрації задовольнити свій приватний інтерес через порушення бюджетного законодавства при плануванні та використанні фінансових ресурсів бюджету |
1. Недоброчесність посадових осіб, які здійснюють управління бюджетними коштами. |
1. Перевірка усіх бюджетних запитів, паспортів бюджетних програм та змін до них. 2. Підвищення рівня професійності та відповідальності посадових осіб, причетних до управління бюджетними коштами шляхом проведення систематичного навчання та розгляду питань фінансової дисципліни (семінари, наради, колегії, у тому числі з використанням онлайн-сервісів). |
|
10 |
У сфері архівної справи. Контроль за наданням архівних довідок |
Можливість впливу з боку третіх осіб на працівника архівного відділу районної військової адміністрації щодо надання недостовірних відомостей в архівних довідках |
Існує можливість отримання неправомірної вигоди працівником архівного відділу районної військової адміністрації від громадян, представників підприємств, установ та організацій за надання недостовірних відомостей в архівних довідках |
Недоброчесність працівника, який здійснює видачу архівних довідок та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню |
Проведення заходів контролю начальником та/або керівником апарату районної військової адміністрації за діями підлеглих |
|
11 |
У сфері інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю. Забезпечення інформаційної політики |
Можливість впливу сторонніх осіб на працівників відділу цифрового розвитку, інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю районної військової адміністрації з метою оприлюднення на офіційному вебсайті районної військової адміністрації недостовірної та упередженої інформації |
Існує можливість отримання неправомірної вигоди працівниками цього відділу районної військової адміністрації за оприлюднення недостовірної та упередженої інформації на офіційному вебсайті районної військової адміністрації |
1. Недоброчесність працівника. |
Внутрішній контроль начальника відділу щодо висвітлення достовірної інформації шляхом попереднього узгодження інформаційних матеріалів та моніторингу на сайті. |
|
12 |
У сфері соціального забезпечення і захисту населення. Проблемні питання соціального захисту ветеранів та їх родин |
Ймовірна недоброчесність посадових осіб та/або зловживання посадовою особою службовими обов’язками при встановленні статусу "Члени сім'ї загиблого", померлого Захисника, Захисниці України |
Існує можливість посадовими особами управління соціального захисту населення районної державної адміністрації порушення вимог Закону України "Про статус ветерана війни, гарантії їх соціального захисту" |
1. Неузгодженість законодавчих та нормативно-правових актів. |
1. Інформування керівництва вищого рівня про недоліки законодавства. 2. Контроль та постійний моніторинг керівництвом дій підлеглих працівників. |
|
13 |
У сфері соціального забезпечення і захисту населення. Забезпечення призначення та нарахування державних соціальних допомог |
Можливість неправильного застосування норм чинного законодавства щодо визначення права особи на той чи інший вид допомоги |
Існує ймовірність безпідставної відмови або надання переваг з боку працівників управління щодо призначення або відмови в призначенні державних соціальних допомог |
1. Недоброчесність посадових осіб. |
1. Контроль та постійний моніторинг начальником дій підлеглих. 2. Інформування начальника вищого рівня про можливі випадки недоброчесної поведінки працівників. |
|
14 |
Представлення юридичної особи - Тульчинської районної військової адміністрації та її начальника в судах |
Можливе задоволення приватних інтересів під час представництва інтересів районної військової адміністрації та її начальника в судах |
Можливість неподання юридичною особою в письмовому вигляді правової позиції районної військової адміністрації з метою отримання неправомірної вигоди |
Недоброчестність працівника, який здійснює представництво інтересів районної військової адміністрації у суді |
Загальне положення про юридичну службу Міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року №1040 |
|
15 |
Добір персоналу в апарат та структурні підрозділи районної військової адміністрації на посади державної служби та інші категорії посад |
Ймовірність призначення на посади державної служби осіб, які не відповідають встановленим законодавством вимогам, або тих, які подали недостовірні відомості, в зв’язку з відсутністю законодавчого обов’язку проведення спеціальної перевірки |
Під час проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби існує ймовірність того, що уповноважений працівник з питань персоналу з метою задоволення приватного інтересу, недбало та/або не у повному обсязі проводив перевірку достовірності даних, наданих особами, які беруть участь у конкурсі або претендують на зайняття посад інших категорій |
Відсутність обов’язковості внутрішньої перевірки відомостей про осіб, які призначаються на посади в органі державної влади, на які проведення спеціальної перевірки не є обов’язковими |
Контроль з боку начальника та керівника апарату за діяльністю працівника з питань персоналу |
|
16 |
Проведення відбору кандидатів на посади (призначення на посаду у період дії воєнного стану) в апараті районної військової адміністрації та її структурних підрозділах |
Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами під час добору працівників на підставі та в порядку, передбаченому ч. 5, 7 ст. 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану” |
У зв’язку з введенням воєнного стану та призупиненням проведення конкурсів на зайняття посад державної служби, добір працівників здійснюється на підставі та в порядку, передбаченому ч. 5, 7 ст. 10 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”. Існує можливість отримання неправомірної вигоди та надання переваги одним кандидатам серед інших |
Приватний інтерес посадових осіб, які проводять добір та співбесіди з кандидатами. Тиск з боку заінтересованих осіб. |
1. Первинний відбір резюме кандидатів відбувається на основі відповідності їх досвіду та знань вимогам до посади. 2. Отримання рекомендацій з попередніх місць роботи (за згодою кандидатів). |
|
17. |
Укладання договорів на виконання мобілізаційного завдання на особливий період |
Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами під час укладання таких договорів |
Існує ймовірність особистої вигоди при укладені таких договорів |
1. Недоброчесність працівника. 2. Здійснення тиску з боку зацікавлених осіб. |
1. Внутрішній контрль за процедурою укладання договорів. |