Порядок набуття повноважень з державної реєстрації виконавчими органами міських рад міст обласного значення та районними державними адміністраціями
Дата: 21.03.2016 15:45
Кількість переглядів: 283
Відповідно до прикінцевих та перехідних положень законів України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємці та громадських формувань» (далі - Закони) територіальні органи, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у вищезазначених сферах державної реєстрації на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
Таке припинення надання послуг з державної реєстрації здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районними державними адміністраціями реалізації повноважень у сферах державної реєстрації, але не пізніше 30 квітня 2016 року.
Враховуючи зазначене, виконавчі органи міських рад міст обласного значення та районні державні адміністрації у стислі терміни мають здійснити комплекс організаційних заходів, необхідних для отримання повноважень, передбачених Законами.
Так, на виконання вищевказаних Законів та розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1395-р «Деякі питаний надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців громадських формувань» суб'єкт державної реєстрації (виконавчі органи міських рад міст обласного значення, районні, районні у місті Києві державні адміністрації) повинні:
- затвердити структуру та штатний розпис, якими передбачити посади державних реєстраторів;
- укласти договори з технічними адміністраторами реєстрів - ДП «Національні інформаційні системи», Дії «Інформаційно-ресурсний центр» - та отримати для державних реєстраторів ідентифікатори доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Реєстри);
- після отримання не менше ніж 50 % від кількості державних реєстраторів, передбачених штатним розписом, ідентифікаторів доступу до Реєстрів звернутися до Міністерства юстиції для винесення на розгляд Кабінету Міністрів України питання про припинення повноважень органів юстиції з державної реєстрації на відповідній території;
- в одноденний строк з дня набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України щодо припинення надання послуг органами юстиції у сферах державної реєстрації на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці отримати заяви, що перебувають на розгляді у відповідному органі державної реєстрації, утвореному Міністерством юстиції, з обов'язковим повідомленням заявників про таку передачу;
- протягом місяця з дня набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про припинення повноважень органів юстиції з державної реєстрації на відповідній території прийняти від органу юстиції реєстраційні справи у паперовій формі.
Крайній термін, у який має бути завершено процедуру передачі повноважень місцевим органам влади та органам місцевого самоврядування, визначений Законами, - 30 квітня 2016 року.
Наголошуємо, що вже з 01 травня 2016 року територіальні органи юстиції згідно з Законами не зможуть надавати послуги у сферах державної реєстрації.