ТУЛЬЧИНСЬКА РАЙОННА ВІЙСЬКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ
Вінницька область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Земельні питання в Тульчинському районі

Дата: 22.05.2013 09:32
Кількість переглядів: 488

Фото без опису

Сучасне ставлення до використання земель в районі носить відбиток колишніх тенденцій, які складалися роками і полягали в екологічно незбалансованому навантаженні на угіддя (особливо намагання за будь-яку ціну збільшити питому вагу ріллі в складі земельного фонду).
Нераціональне сільськогосподарське використання земель призводить до зниження родючості ґрунтів через їх переущільнення (особливо чорноземів), втрати грудкувато-зернистої структури, водопроникності та аераційної здатності з усіма екологічними наслідками, що звідси випливають.
Останнім часом посилились процеси деградації ґрунтового покриву, які зумовлені техногенним забрудненням. Найбільшу небезпеку для навколишнього природного середовища становить забруднення ґрунтів важкими металами, збудниками хвороб. Таким чином у структурі земель району значні площі займають ґрунти з незадовільними властивостями (деградовані та інші малородючі ґрунти).
На якісний стан земельних ресурсів та цілої низки об’єктів галузей економіки істотно впливають гідрометеорологічні та небезпечні екзогенні геологічні процеси і явища (зсуви, руйнування берегів річок та водосховищ, тощо).
Поданий перелік еколого-економічних проблем деградації земель є далеко неповним, але дає уяву про негативні наслідки неефективного використання основного багатства району - землі.
Глибока деградація земельних ресурсів вимагає проведення науково-обгрунтованої державної політики у галузі використання і охорони національного багатства – продуктивних земель, створення механізму їх збереження і покращення.
Таким чином, стан використання та охорони земельних ресурсів характеризується як незадовільний і має тенденцію до погіршення із значними диспропорціями, зокрема:
- надзвичайно високим економічно та екологічно необґрунтованим рівнем господарського (передусім сільськогосподарського) освоєння території;
- значною землеємністю основних галузей економіки;
- нерівномірним сільськогосподарським освоєнням території, внаслідок чого розораність земель в районі досягла надмірних розмірів;
- інтенсивним розвитком деградаційних процесів та наявністю значних площ деградованих земель;
- стихійним формуванням нових типів землекористування в ринкових умовах шляхом оренди земельних часток (паїв), які характеризуються нестабільністю, дрібноконтурністю;
- наявністю територій, що зазнають постійного впливу небезпечних стихійних явищ;
- недостатністю земель природно-заповідного та іншого природоохоронного, рекреаційного, оздоровчого призначення;
- відсутністю програм комплексного вирішення питань щодо використання та охорони земель;
- недостатністю нормативно-правових актів та особливо актів нормативно-технічного характеру, які регулюють використання та охорону земель.
Основними проблемами, що гальмують реформування земельних відносин в районі, також є відсутність у землекористувачів проектів землеустрою щодо забезпечення еколого-економічного обгрунтування сівозмін та впорядкування угідь; недостатнє фінансове забезпечення заходів із земельної реформи; недостатнє залучення інвестицій та впровадження прогресивних технологій.
Одним із важливих заходів земельної реформи та перетворення земель на потужний ресурс соціально-економічного розвитку району є здобуття достовірних та повних відомостей щодо площі, складу та якісних характеристик земель, про землекористувачів та землевласників ( юридичних та фактичних), врегулювання суміжних меж. Достовірні данні про площі, межі, склад угідь та конфігурацію земельних ділянок надають можливість прогнозувати використання земель, передбачити надходження, обгрунтовано нарахувати земельний податок, сприяти здійсненню раціональної політики у сфері формування ринку землі. Важливо знати які земельні ділянки не використовуються, або використовуються нераціонально, не за цільовим призначенням, всупереч вимогам земельного та природоохоронного законодавства. Засобом збору інформації служить інвентаризація земель.
На виконання Земельного кодексу України, законів України "Про землеустрій", "Про охорону земель", Концепції Державної цільової програми розвитку земельних відносин в Україні на період до 2020 року затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 червня 2009 року № 743-р., з метою раціонального використання та охорони земель району розроблена та затверджена Районною Радою Районна програма використання коштів на освоєння земель для сільськогосподарських та лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь і охорони земель, проведення нормативної грошової оцінки землі, інвентаризації земель, розробки схем землеустрою та техніко – економічного обґрунтування використання і охорони земель у Тульчинському районі на 2013-2015 роки.
Мета Програми полягає у проведенні державної політики, спрямованої на збалансоване забезпечення потреб населення і галузей економіки у земельних ресурсах; раціонального використання та охорони земель, захисту їх від виснаження, деградації, забруднення; підвищення врожаїв сільськогосподарських культур; збільшення обсягу виробництва високоякісної та екологічно чистої продукції та забезпечення продовольчої безпеки держави; збереження ландшафтного і біологічного різноманіття та створення екологічно безпечних умов проживання населення і провадження господарської діяльності, забезпечення безперервності оцінки земель,створення інформаційної бази для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, раціонального використання і охорони земельних ресурсів, ефективного та об’єктивного оподаткування.
Програма спрямована на забезпечення пріоритету вимог екобезпеки у процесі використання земель, раціональне розміщення та оптимальне забезпечення земельними ресурсами виробничих сил, гармонійне поєднання господарської діяльності з охороною довкілля, захист ґрунтів від ерозії та створення на цій основі умов зростання обсягів виробництва сільськогосподарської продукції для забезпечення продовольчої безпеки району.
Програма розрахована на 2013-2015 роки і має бути реалізована шляхом проведення основних заходів і робіт, передбачених цією Програмою.
Для реалізації Програми об’єднуються зусилля міської і районної структур, насамперед міської ради, районної державної адміністрації, відділу Держкомзему у Тульчинському районі, управління агропромислового розвитку, фінансового управління державної адміністрації, землевпорядних організацій.
Виконання передбачених Програмою заходів і завдань дасть змогу:
- досягти збільшення надходження коштів до бюджету;
- створити передумови для функціонування і розвитку ринку земель, ефективного та об’єктивного оподаткування;
- створити інформаційну базу для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, раціонального використання і охорони земельних ресурсів;
- забезпечити перерозподіл земельного фонду між галузями економіки виходячи з придатності земель для використання у складі різних за цільовим призначенням категорій земель;
- оптимізувати структуру земельних угідь;
- здійснити консервацію деградованих, малопродуктивних і техногенно забруднених земель;
- збільшити площі земель з природними ландшафтами до рівня, достатнього для збереження ландшафтного і біологічного різноманіття;
- створити єдину завершену систему лісомеліоративних насаджень у долинах річок;
- створити та упорядкувати водоохоронні зони і прибережні захисні смуги водних об'єктів;
- забезпечити збереження природних ландшафтів на землях промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення;
- розробити моделі сталого землекористування для окремих регіонів району;
- збільшити врожаї сільськогосподарських культур, забезпечити стабільний прибуток сільськогосподарських підприємств, зміцнити їх фінансово-економічний стан, підвищити добробут сільського населення;
- призупинити ґрунтово-деградаційні процеси, зокрема зниження вмісту гумусу і досягнути його бездефіцитного балансу;
- збагатити ґрунти поживними речовинами та нормалізувати їх баланс.
Виконання Програми шляхом здійснення комплексу організаційних, правових, еколого-економічних та інших заходів дасть змогу зупинити процеси деградації ґрунтового покриву, створити стійку систему нарощування біоресурсного потенціалу земель та підвищити економічну ефективність їх використання.

Відділ Держземагентства у Тульчинському районі


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь