Аналітична довідка за результатами збору та аналізу інформації про середовище Тульчинської районної військової адміністрації
1. Метод/спосіб дослідження середовища та визначення потенційно вразливих до корупції функцій і процесів: проведення анкетування внутрішніх заінтересованих сторін (працівників), аналіз та узагальнення отриманої інформації.
2. Джерела інформації, які збиралися та аналізувалися за допомогою цього методу/способу: з метою встановлення думки працівників організації та її зовнішніх заінтересованих сторін щодо наявності корупційних ризиків у діяльності організації проведено анонімне анкетування.
Результати анкетування працівників організації
Анонімним анкетуванням запропоновано респондентам відповісти на 37 питань.
Участь в анкетуванні взяло 51 респондентів, що становить 57% від загальної кількості працівників організації.
Переважна більшість респондентів, які взяли участь у анонімному анкетуванні, перебувають на посадах категорії А, Б (36%) та В (64%), при цьому респонденти мають такий стаж роботи в організації або її органах: більше 3 років - 86%; 1-3 років – 10 %; до 1 року - 4%.
Нижче наведено узагальнені результати відповідей респондентів окремо по кожному питанню:
1. Чи відомі Вам місія, візія та цінності організації?
100% респондентів відповіли, що так, відомо;
0% респондентів відповіли, що їм не відомі місія, візія та цінності організації;
0% респондентів відповіли, що організація не має чітко визначених місії, візії та цінностей.
2. Чи демонструє, на Вашу думку, керівництво організації активну позицію на підтримку основних цінностей організації, в тому числі з питань запобігання корупції?
100 % швидше так
0 % швидше ні
0% я не поділяю або мені байдужі цінності організації
0 % організація не має чітко визначених цінностей / мені не відомі цінності організації
3. Чи дотримуєтеся Ви цінностей організації у своїй роботі?
100 % швидше так
0 % швидше ні
0 % я не поділяю або мені байдужі цінності організації
0 % організація не має чітко визначених цінностей / мені не відомі цінності організації
4. Чи відомий Вам зміст антикорупційної програми (іншого програмного антикорупційного документа) організації?
92 % мені відомо про зміст антикорупційної програми (іншого документа), вона доводилася до мого відома
8 % я засвідчував/засвідчувала своїм підписом (електронним підписом) факт ознайомлення з антикорупційною програмою (іншим програмним антикорупційним документом) організації, але її (його) не читав / не читала
0 % мене не ознайомлювали з антикорупційною програмою (іншим програмним антикорупційним документом) і я не знаю, чи прийнята вона (він) в організації
0 % мені не відомо, що таке антикорупційна програма (інший програмний антикорупційний документ)
5. На Вашу думку, чи є повним та актуальним обсяг інформації про діяльність організації та її результати, що розміщується на офіційному вебсайті, офіційних сторінках у соціальних мережах, інформаційних стендах організації тощо?
94 % так, інформація оприлюднюється у повному обсязі та є актуальною
інформація оприлюднюється не у повному обсязі (відсутня/неповна інформація про структуру, напрями діяльності, результати діяльності та/або можливість оскарження рішень, дій чи бездіяльності працівників організації тощо)
4 % інформація, що оприлюднюється, не є цілком актуальною
0 % інформація про діяльність організації та її результати не оприлюднюється
2 % інше
6. Чи запроваджена в організації програма адаптації (навчання) для нових працівників?
80 %так
4% Ні
16 % не знаю
7. На Вашу думку, чи активно організація взаємодіє із громадськістю (громадянами, громадськими об’єднаннями, представниками громадської ради при організації, зовнішніми експертами, іншими зовнішніми заінтересованими сторонами)?
94 % швидше так, організація активно взаємодіє із громадськістю
2 % швидше ні, громадськість до роботи організації не залучається або залучається формально
4 % важко відповісти
8. Чи взаємодієте Ви із зовнішніми заінтересованими сторонами під час виконання Ваших посадових обов’язків?
76 % так
24 %Ні
9. Чи інформуєте Ви Вашого безпосереднього керівника про Ваші контакти із зовнішніми заінтересованими сторонами під час виконання Ваших посадових обов’язків?
82 % так
18 % Ні
10. Чи відомі Вам випадки впливу зовнішніх заінтересованих сторін на рішення, дії чи бездіяльність працівників організації?
10 % так
90 % Ні
11. У яких напрямах діяльності організації, на Ваше переконання, були випадки такого впливу?
6 % Лобіювання владних осіб
0 % Підроблення документів
0 % Тиск та загрози
2 % Забезпечення законності, охорони прав та інтересів громадян
14 % Соціально-економічний розвиток району
0 % Бюджет, фінанси та облік
0 % Управління майном, державна регуляторна політика
0 % Наука, освіта, культура, охорона здоров'я
0 % Сім'я, молодь та неповнолітні
0 % Використання землі, природних ресурсів
4 % Оборонна робота та мобілізаційна підготовка
16 % Соціальний захист населення
0 % Архівна справа
58 %інше
12. На Вашу думку, чи відбуваються в організації процеси (процедури), які нормативно не врегульовані або потребують додаткового регламентування?
2 % так
62 %Ні
36 % за напрямами роботи, за які я відповідаю, не здійснюються, за іншими напрямами - важко відповісти
13. Які конкретні процеси (процедури) нормативно не врегульовані або потребують додаткового регламентування? (Відповідь опитуваного)
10 % Відсутні
10% Важко відповісти
14 % Не знаю
16 % Відповідь відсутня
4% Немає
4% Всі процеси врегульовано
8 % Не потребують
4% Відповідь «Ні»
6% Однією з процедур, яка потребує додаткового регламентування, є процес внутрішнього контролю та моніторингу ризиків в організації
4% Всі процеси відбуваються в організації згідно нормативних документів
2% Немає таких процесів
4% Невідомі
10% Виділення більше грошей
2% Використання землі, природних ресурсів
2% Архівна справа
14. Які нормативно-правові акти та/або розпорядчі документи, що регулюють діяльність організації, на Вашу думку, необхідно змінити (удосконалити або скасувати), щоб усунути прогалини (колізії, розбіжності тощо), якими можуть скористатися працівники в особистих цілях? За можливості, надайте пропозиції до таких актів. (Відповідь опитуваного)
62 % Відсутні
14 % Важко відповісти
12 % Не знаю
12 % Не маю відповіді
15. Чи ознайомлені Ви з регламентом (порядком) Ваших дій під час реалізації кожного з робочих процесів?
96 % так
2 % Ні
2 % такі регламенти (порядки) відсутні/незрозумілі
16. Чи відповідає практика реалізації процесів (процедур), у яких Ви берете участь, нормативному регулюванню таких процесів (процедур)?
98 % так
2 % Ні
17. Чи відомі Вам чіткі критерії прийняття рішення, вчинення або утримання від вчинення дій у випадку наявності декількох можливих варіантів рішень, дій?
90 % так, критерії відомі та є чіткими і зрозумілими
8 % так, критерії відомі, проте вони не є чіткими і зрозумілими
2 % ні, критерії невідомі, я керуюся власною думкою або вказівкою керівника
18. Чи отримуєте Ви від свого безпосереднього керівника або керівника вищого рівня окремі вказівки щодо змісту рішення або дії, за підготовку/вчинення якого (якої) Ви відповідаєте, що недопустимі для робочої (службової) координації?
8 % швидше так
92 % швидше ні
19. Чи здійснює у більшості випадків, на Вашу думку, Ваш безпосередній керівник належний контроль за діяльністю підлеглих йому працівників?
99 % так, безпосередній керівник контролює дії підлеглих працівників
2 % ні, контроль з боку безпосереднього керівника є формальним або відсутній
20. На Вашу думку, які напрями діяльності організації є найбільш вразливими до вчинення корупційних правопорушень чи правопорушень, пов’язаних з корупцією? (Відповідь опитуваного)
72 % Відсутні
12 % Мені не відомо
7 % Не знаю
2 % Важко відповісти
7 % Мобілізаційний напрям
21. На Вашу думку, які корупційні ризики існують у діяльності організації? (Відповідь опитуваного)
82 % Відсутні
16 % Важко відповісти
2% Прийняття неправомірних рішень
22. Які, на Вашу думку, службові повноваження або посадове становище та пов’язані з цим можливості можуть бути використані (використовуються) у приватних інтересах працівниками організації? (Відповідь опитуваного)
92% Відсутні
8 % Важко відповісти
23. Чи відомо Вам про можливі випадки вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією (інших порушень), в організації упродовж останніх 2 років? Можна обрати декілька відповідей.
95 % мені не відомо про такі випадки
5 % зловживання впливом
24. Вкажіть, за можливості, під час виконання яких функцій організації працівниками організації були вчинені корупційні правопорушення або правопорушення, пов’язані з корупцією. (Відповідь опитуваного)
95 % Невідомо
5 % Важко відповісти
25. Чи відомі Вам випадки невжиття заходів реагування/непритягнення до відповідальності працівників організації після виявлення фактів корупційних та/або пов’язаних з корупцією правопорушень?
0% Так
100 %Ні
26. Конкретизуйте, за можливості, які випадки невжиття заходів реагування/непритягнення до відповідальності працівників організації після виявлення фактів корупційних та/або пов’язаних з корупцією правопорушень Вам відомі? (Відповідь опитуваного)
100 % Відсутні
27. Чи зрозумілі для Вас внутрішня політика організації та механізми заохочення і формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції»?
86% так
14 %переважно так
0 % ні
0% переважно ні
0% в організації відсутня така внутрішня політика або я про неї нічого не знаю
28. Чи відомо Вам, за якими каналами організації Ви можете повідомити про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» в організації?
92% так
8 % Ні
0 % в організації відсутні канали повідомлень про можливі факти таких правопорушень
29. Як Ви діятимете, якщо Вам стане відомо про порушення вимог антикорупційного законодавства працівником організації? Можна обрати декілька відповідей.
21% повідомлю Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції, прокуратуру або поліцію у разі підтвердження фактів
2% анонімно повідомлю Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції, прокуратуру або поліцію
74% повідомлю свого безпосереднього керівника або керівника органу
24 %повідомлю уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції
0% повідомлю працівника, якого підозрюю, що так робити не можна
0% розповім іншим працівникам
0% скористаюсь анонімною лінією для повідомлення
0% повідомлю журналістам та/або громадським організаціям
0% не буду нікого повідомляти
0% інше
30. Якщо Ви повідомляли уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції», вчинених у діяльності Вашої організації, чи отримували Ви інформацію про результати розгляду/перевірки Вашого повідомлення?
70% так
30 % Ні
31. Чи відомі Вам випадки вжиття негативних заходів впливу до працівника організації, який повідомив про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення?
0 % так
100% Ні
32. Чи відомо Вам про діяльність уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції в організації, у якій Ви працюєте?
96% так
4 % Ні
33. Чи зрозумілі для Вас консультації уповноваженої особи (уповноваженого підрозділу) з питань запобігання та виявлення корупції щодо положень антикорупційного законодавства?
70% так
0% Ні
30% мені відомо про можливість отримання консультацій щодо положень антикорупційного законодавства, проте я за ними не звертався
0% мені не відомо про можливість отримання консультацій від уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції
34. Чи були корисними для Вас навчання з питань антикорупційного законодавства, що проводила уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції?
94% швидше так
0% швидше ні
0% мені не відомо про організацію будь-яких навчань уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) з питань запобігання та виявлення корупції
6 % уповноважений підрозділ (уповноважена особа) проводить навчання, однак я ніколи не брав (не брала) у них участі
35. Вкажіть категорію Вашої посади:
36% А, Б
64 % В
36. У якому самостійному структурному підрозділі Ви працюєте?
10% Керівництво
6% Фінансовий відділ
4% Відділ фінансового забезпечення
4% Відділ цифрового розвитку, інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю
2% Відділ правового забезпечення
4% Відділ стратегічного розвитку та економіки
4% Відділ гуманітарної сфери
4% Відділ ведення Державного реєстру виборців
4% Сектор з питань персоналу
4% Архівний відділ
4% Відділ з питань цивільного захисту, оборонної роботи
8% Служба у справах дітей, сім'ї та молоді
40% Управління соціального захисту населення
2 % Режимно-секретна, мобілізаційна робота, внутрішній аудит
37. Скільки років Ви працюєте в організації?
4% до 1 року
10% 1-3 років
86% більше 3 років
Висновок:
За результатами аналізу Анкетування та інформації, наданої структурними підрозділами РВА, вбачається, що значна частина працівників організації взяла участь в анонімному опитуванні (57%). За підсумками вбачається, що найбільш вразливими процесами є :
- приорітет особистого інтересу;
- назаконне використання службової інформації;
- вплив сторонніх осіб на прийняття рішень;
- відсутність певних нормативних актів для чіткого регулювання діяльності районної військової адміністрації;
- ризик отримання неправомірної вигоди.
Результати анкетування зовнішніх заінтересованих сторін організації
З метою залучення широкого кола громадськості до участі в оцінюванні корупційних ризиків у діяльності організації проведено анонімне анкетування зовнішніх заінтересованих сторін.
Зовнішні респонденти не проявили активної участі в анонімному опитуванні. Кількість респондентів не дає змогу здійснити чітку кореляцію актуальних ризиків та проблем.
Функції, процеси організації, у яких виявлено недоліки або невідповідності, причини їх виникнення, заходи, яких вжито або може бути вжито для їх усунення:
- прийняття рішень з реалізації повноважень, які визначені в нормативно-правових актах, що регулюють діяльність адміністрації та спрямовані на формування (реалізацію) державної політики
- управління у сферах соціально-економічного та адміністративно-політичного розвитку
- управління фінансами та матеріальними ресурсами
- управління персоналом, взаємодія з громадськістю.
З виявленими можливими корупційними ризиками, їхнім змістом, джерелами, та заходами контролю можна ознайомитись на офіційному веб-сайті адміністрації за посиланням – https://tulchin-rda.gov.ua/news/1745908832/
Власне ім’я та прізвище, посада особи, яка підготувала аналітичну довідку - Микола Лазарук – начальник відділу юридичного забезпечення та супроводу діяльності органів місцевого самоврядування управління правового забезпечення та взаємодії з органами місцевого самоврядування апарату районної військової адміністрації, уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції в апараті районної військової адміністрації та структурних підрозділах районної військової адміністрації без статусу юридичної особи публічного права, голова Робочої групи.